Serwis o zwierzętach Pupileo.pl

Reklama

Koty   owczarki stróżujące

Reklama

Pokaż wyniki 1 do 1 z 1

Domyślnie przodozgryz rzekomy

zamieściłem już ten temat na "Berneńczykach" i "ogólnym", ale liczę, że tutaj logują się również weterynarze, a może nawet "psi ortodonci".
    Witam Wszystkich,
    Jestem nowy na Waszym forum, więc za ewentualne gafy z góry przepraszam.
    Mam problem z moim berneńczykiem i liczę, że kierując moje zapytanie do profesjonalistów, uzyskam potrzebną informację.
    Chodzi o przodozgryz. Właśnie wczoraj byłem z moim Bernim na wystawie CACIB w Rzeszowie. Jakież było moje zdumienie, kiedy pani sędzina Mariola Semik, ledwie zaczęła oglądać mojego psa, a już poinformowała mnie, że musi on zostać zdyskwalifikowany, ponieważ posiada wadę przodozgryzu. Nie miałem o tym zielonego pojęcia. Tym bardziej, że jestem typowym amatorem, traktującym wystawy, jako rodzaj hobby, więc moje doświadczenie hodowlane jest praktycznie żadne.
    Berni to dwuletni, dorodny berneńczyk, którego już kilkakrotnie wystawiałem w młodszych klasach. Ostatni raz w pośredniej podczas CACIB w Krakowie, we wrześniu 2010, czyli zaledwie 4-5 miesięcy temu. Żaden z dotychczasowych sędziów nie miał żadnych zastrzeżeń do jego zgryzu, a tu taka niespodzianka.
    Jak już wyżej pisałem, wystawy to dla mnie hobby. Ale jeżeli ma się psa, który rokuje duże nadzieje, to hobby zaczyna wciągać. Tak właśnie jest w tym przypadku. Berni od początku zbierał oceny „wybitnie obiecujący” i „doskonały”. Na krajówce w Nowym Sączu wystawiłem go w klasie młodzieży, a wygrał nie tylko całą rasę, ale nawet całą grupę II. Tak więc wczorajsza wpadka, to dla mnie dość przykra sprawa.